keskiviikko 6. heinäkuuta 2016

Työharjoittelu 5.7

Ensiksi tuli Volvo jousten vaihtoon. Tunkeilla ylös oikeista kohtaa ja pukit alle, paripyörät pois, u-pultit pois, etujousitapin lukitustapit pois, takajousitappi pois sitten pumppukärreillä nostettiin jousipois. Tuli uusi etummainen jousitappit, jousirulla, uudet u-pultit ja jousitapin lukitustapit



Vanha jousirulla


Vanhat ja uudet lukitustapit


Takimmainen jousitappi


Etummainen jousitappi

Sitten laitettiin ensiksi etutapin varaan jousi ja sitten takapää, oli vaikeaa saada naula akselissa olevaan reikään mutta kyllä se meni kun siirreltiin akselia liinoilla yms... Sitten jousirulla ja takatappi, u-pultit väänsin niin tiukkaan kun sain rautakanki jatkolla, mutta toinen asentaja kiristi niitä vielä vähän. Tappeihin rasvat, eteen lukitustapit paikalleen ja paripyörät paikalleen ja se siinä.

Sitten tuli Volvo vaihteistoöljyjen vaihtoon omistaja kertoi että täyttöroppu on nylpätty että koita ensiksi lähteekö auki, lähtihän se kun hakkasi hylsyn paikalleen, öljyt kun otti alas proppuun jäi kiinni laakeri kuulia ja metallisilppua ja näytin autonomistajalle hän sanoi että sieltä oli alennusvaihtajan laakeri mennyt joten korjaamopäällikkö sanoi että okei. Uudet öljyt ja uusi täyttöproppu paikalleen.

Sitten tuli Sisu josta katsotaan teliakselin rumpujarrut. Pari pyörät pois, oli vähän jämähtäneet kiinni napaaan, renkaaseen lekalla monta lyöntiä niin kyllä ne sitten lähti irti. Sitten jarruräikästä kehittiin jarrut pois, jokin jumitti. Jarrurummut irti, rummussa on kierteet siitä ajaa pultit pulttikoneella ja lyö vasaralla rumpuun. Sitten jarrukengät irti, todella hankalat ottaa pois koska napaa pitää siirtää poispäin ja tästä jatkuu huomenna...



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti